Onze unieke aanpak

Opticor gooit het klassieke verhaal van softwareverkoop en –implementatie over een andere boeg en gaat verder dan een standaard ticketing systeem. Sterke betrokkenheid bij de klant, dat is waar onze werkwijze begint. We gaan voor een samenwerking waarbij onze consultants voeling hebben met je business en proactief meedenken om continu een toegevoegde waarde te bieden. Deze persoonlijke aanpak die we al vanaf dag één voor ogen houden, maakt van Opticor een unieke partner. 

Afbeelding
Opticor: persoonlijke aanpak

Onze API-waarden

Afbeelding

Active

Als IT-partner denken we actief met je mee. We houden de vinger aan de pols over nieuwe technologische evoluties binnen ons werkdomein die ook voor jou interessant zijn. Zo ben je altijd op de hoogte van nieuwe mogelijkheden en bouwen we actief mee aan de verdere groei van je organisatie.

Afbeelding

Process driven

Bij Opticor gaat het in eerste instantie om je bedrijfsvoering en niet om de software an sich. We vertrekken vanuit een procesmatige insteek waarbij we je interne werkprocessen door en door leren kennen. Daarna geven we gericht advies om ze te verbeteren en zetten we de juiste IT-middelen in om die optimalisaties te realiseren. 

Afbeelding

Involvement

Als klant ben je sterk betrokken. We werken graag zoveel mogelijk in-house met je mee. Zo hebben we altijd voeling met de mogelijke verbeterpunten en pakken we ze samen aan.

Afbeelding
Co-implementatie bij Opticor

Optie voor co-implementatie

We merken dat veel bedrijven zich ongemakkelijk voelen als ze te afhankelijk zijn van hun software-leverancier. Na afwerking van de implementatie wil je uiteraard ook kennis van de tools. Zo hoef je niet bij iedere configuratie aan te kloppen bij je leverancier. 

Daarom bieden we onze co-implementatie service aan. Naast de klassieke implementatie geven we je de mogelijkheid om op een meer betrokken manier aan het hele traject deel te nemen. Bij deze werkwijze configureren we je software niet zelf, maar coachen we je interne medewerkers om dit grotendeels voor eigen rekening te nemen. Deze aanpak vereist in het begin uiteraard een actievere en meer intense samenwerking, maar resulteert in diepgaande kennis van de applicatie op lange termijn.

Afbeelding
Opticor

Onze speerpunt-werkwijze

Alle collega’s bij Opticor zijn stuk voor stuk kraks: specialisten in hun vakgebied. En in team? Dan zijn ze des te sterker. Daarom begeleiden we onze klanten vanuit een speerpunt methode

In de top van de speer staat een functionele consultant met een brede IT-kennis en gevoel voor bedrijfsoptimalisatie. Hij leeft met en bij je mee, voelt wat leeft en formuleert verbetervoorstellen. Om die uiteindelijk te realiseren doet hij een beroep op zijn technische collega’s die elk project vlekkeloos uitvoeren.

Afbeelding
Opticor management

Krijg grip op je processen

Benieuwd hoe onze persoonlijke, procesgerichte aanpak je organisatie vooruithelpt? Neem contact op met onze experts. Ze staan te popelen om samen je processen te bekijken.